Goodbye England! いってきます!



Hello again!

We just wanted to send a quick note to say we're leaving England in a few days! We had such a wonderful time being encouraged and refreshed seeing friends and family! We are so thankful we got to see many of you and to catch up with what has been going on in friends' lives. If we didn't get around to seeing you, we hope to see you when we get back!

God is always so faithful. After a few minor hiccups, we received our visas on time! Praise God! We will be leaving from Manchester this Friday (the 20th) and arriving in Cape Town on Saturday. We still need to start packing! Anyway, the YWAM DTS (Discipleship Training School) starts on Monday (the 23rd) and the course will finish on the 28th of February. So we'll be there for just over 5 months.

So you have a better idea of what the DTS entails, it's a real mix of classroom-based learning and practical application. The first half of the DTS involves classroom lectures with topics such as who God is, hearing His voice, who we are, spiritual gifts, cross cultural missions, as well as practically sharing God's love with local people. The second half is focused on outreach. We will be travelling to other areas and applying what we learnt during the first half.

If you'd like to know more about the DTS, please visit http://ywammuizenberg.org/training/discipleship-training-school/

Thank you for your prayers and financial gifts! We couldn't be going to South Africa without you! Please let us know how we can be praying for you. As for specific things to pray about for us, we want to give thanks to Him for our England trip! Also, if you could be praying that God uses us in South Africa and speak to us about our next steps, that would be a huge blessing.

With love,

Gary & Naoko

--

こんにちは!
日本は今年も、とても厳しい暑さだったと聞きました。その上今度は台風まで・・・ みなさまの体調が守られ、元気に過ごされていることを願います^^

私たちは、イギリスでの滞在も終わりに近づき、いよいよ今週の金曜日(20日)に南アフリカ共和国に向けて出発します!途中で色んなハプニングがありましたが、みなさまの祈りのおかげで無事に就学許可がおり、弟子訓練学校の学費も全額支払うことができました。心から感謝しています!

私(菜穂子)にとって、結婚生活と海外生活をほぼ同時にスタートすることは、予想以上に信仰を試される時となりました。英語で会話はできるものの、ユーモアのセンスから友達との過ごし方まで本当に分からないことばかり・・・。生活の中で様々な戸惑いや不満をおぼえるたびに、自分がまだいかに未熟な者であるかを思い知らされました。優しい夫に支えられながらも、イエスさまにしか分かってもらえない辛さ、十字架によってしか救ってもらえない罪深さを、何度となく思わされる滞在となりました。

「私はいつも、私の前に主をおいた。主が私の右におられるので、私はゆるぐことがない。」 詩編16:8 

イギリスにいる間、私を支えてくれた詩編の祈りです
私は弱くておろかだけれど、主は強い、主は素晴らしい!
これからも、十字架にすがりつつ、歌いつつ、いろんな鍛錬を通して成長していきたいです。

9月23日から2月28日にかけて、南アフリカのケープタウンにてYWAMの弟子訓練学校に参加します(詳細はこちら;http://ywammuizenberg.org/training/discipleship-training-school/)。 私たちが心身ともに鍛えられ、さらには、今後の長期的なビジョンが示されるように、お祈りいただけたら嬉しいです^^

みなさまの祈りと応援が、私たちの日々の支えであり糧です!
それと同じように、私たちもみなさまと励まし合い、主を共にあがめる者として歩んでいきたいと願っています。祈ってほしいことなどあれば、いつでもご連絡ください!

みなさまお一人おひとりの上に、今日も主の豊かな恵みと平安がありますように。 


感謝と賛美をこめて 

なおこ&ギャリー

Comments

Popular posts from this blog

Outreach on the Streets of Tokyo

First Week in Japan

Japan Update: July 2012